el desig
Residència artística del Teatre Principal de Palma
sessió oberta 13 de setembre 20h
Marian Vilalta: veu, interpretació i idea original.
Álvaro Vigara: veu, composició musical i creador de l’espai sonor.
Carme Serna: dramatúrgia i direcció d’intèrprets.
Pau Pascual: direcció artística i escènica.
Un espectacle musical i, a la vegada, un recital de poesia amb el joc de la interpretació i amb una posada en escena ideada en consonància. Una barreja de conceptes amb la qual es fa un recorregut per diverses veus de dones poetes que parlen del desig i dels seus efectes col·laterals —la sensualitat, l'erotisme, la passió, l’amor—, pulsions universals ara projectades des de la mirada femenina.
El Desig és un projecte liderat per l’actriu i filòloga Marian Vilalta i el músic i filòleg Álvaro Vigara, que explora la poesia i la música com a llenguatges complementaris per treballar el desig i les pulsions femenines. La residència permet experimentar amb la paraula recitada, la veu cantada, la música i la posada en escena, amb la intenció de crear atmosferes sonores i visuals que amplifiquin l’expressió poètica.
Durant la sessió oberta, el públic podrà descobrir un recorregut per poemes de dones poetes en català, castellà i portuguès, com Begonya Pozo, Kris Linça, Mireia Companys, Ana Rossetti, Ada Salas, Josefa Parra, Gloria Fuertes, Maria Teresa Horta i Hilda Hilst. La dramatúrgia està a càrrec de Carme Serna, mentre que la direcció escènica i audiovisual és de Pau Pascual, que també coordina llums i espai escènic.
Aquesta sessió oberta és una oportunitat per acostar-se al procés de creació artística, conèixer les decisions i experiments que formen part de la residència, i observar com es fusionen música, poesia i interpretació en un projecte en construcció.